Stichting Sneeuwdroom organiseert jaarlijks een lang skiweekend voor gezinnen met een kind van het syndroom van down.

In de jaren 2010 t/m 2013 reisde Sneeuwdroom al af naar Oostenrijk voor een 10-daagse wintersport vakantie. Drijfveer van de initiatiefnemer vormde de aanleiding om in 2018 opnieuw een reis te gaan organiseren. Nu, dichterbij huis, namelijk het Sauerland, bij de plaats Winterberg. De lengte van Sneeuwdroom werd teruggebracht naar 4 dagen en is inmiddels een succesvol concept geworden.

Inschrijving gezin

De inschrijving start medio september en Sneeuwdroom vindt plaats in de week waarin 15 maart plaats vind. Vanwege de grote belangstelling, kan het zijn dat de aanmelder op een wachtlijst komt te staan, maar laat u daardoor niet afschrikken. Zodra u bovenaan de wachtlijst komt, krijgt de aanmelder daarvan bericht en ontvangt dan het inschrijf formulier. Na ontvangst van het ingevulde inschrijf formulier is de inschrijven definitief en wordt de aanbetaling verwacht. Deze bedraagt €60,00.

Inschrijvingsformulier voor gezinnen

Aanmelding vrijwilliger

Sneeuwdroom zonder vrijwilligers is niet mogelijk. De inbreng van alle vrijwilligers is waarop Sneeuwdroom drijft. Het aantal vrijwilligers ligt rond de 25. Elk gezin krijgt een eigen vrijwilliger/skileraar/begeleider voor overdag op de piste. Dan is er ook nog een activiteitenteam dat ook zorgt voor de opvang overdag indien nodig. Tenslotte is er een bestuur met daarin zeer ervaren skileraren. Zij coördineren onze eigen skileraren/skibegeleiders. Elk ”ski-klasje” bestaat uit minstens één gediplomeerde skileraar en één skibegeleider. Het uitgangspunt blijft één op één begeleiding.

Inschrijvingsformulier voor vrijwilligers